Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 96670
تعداد بازدید : 1480

مشكل جنسى جوانان‏ شهوت و راه حل آن ازدواج موقت

مشكل جنسى جوانان‏ شهوت و راه حل آن ازدواج موقت

مشكل جنسى جوانان‏ شهوت و راه حل آن ازدواج موقت از يك طرف مشکلات عدیده از قبیل: حال مى‏گوييد چه بايد كرد؟ راه حل اين مشكل چيست؟

مشكل جنسى جوانان‏

شهوت و راه حل آن

ازدواج موقت

اكنون اين اصل كلى را درباره «غريزه جنسى» كه به عقيده بسيارى از روانكاوان نيرومندترين غرايز انسان (يا لااقل يكى از نيرومندترين آنهاست) مورد بررسى قرار دهيم:

بارها جوانان اين موضوع را (كتباً يا شفاهاً) با ما در ميان گذارده‏اند كه به عقيده آنان جوانان پاكدامن در اجتماعات كنونى در يك بن بست غير قابل حل از نظر امور جنسى قرار دارند، و براى پيدا كردن راه حل، از ما استمداد جسته‏اند.

مشكل جنسى جوانان (مخصوصاً در اجتماعات كنونى) بسيار جدى و قابل مطالعه است زيرا:

از يك طرف مشکلات عدیده از قبیل:

1)      عدم تمكن مالى

2)      ادامه تحصيل كه غالباً تا سن 20 و 25 سالگى طول مى‏كشد

3)       دوران طغيان غريزه سركش جنسى

4)      عدم امکان ازدواج و تشكيل خانواده  

5)      دشواری «پارسايى مطلق» و ناديده گرفتن اين غريزه سركش

6)      مناظر تحريك‏آميز كنونى    

حال مى‏گوييد چه بايد كرد؟

البتّه افراد بى‏بندوبار با پناه بردن به مراكز فحشا به گمان خود اين مشكل را حل كرده‏اند،

 ولى بايد ديد براى افراد پاكدامن و با ايمان چه راه حلّى وجود دارد؟

حال مى‏گوييد چه بايد كرد؟ البتّه افراد بى‏بندوبار با پناه بردن به مراكز فحشا به گمان خود اين مشكل را حل كرده‏اند، ولى بايد ديد براى افراد پاكدامن و با ايمان چه راه حلّى وجود دارد؟

اين مشكل به صورت جدى‏تر در مورد دانشجويانى كه به خارج مى‏روند خودنمايى مى‏كند ‏

راه حل اين مشكل چيست؟

1)        ازدواج موقت :آنهايى كه چشم و گوش بسته مى‏گويند «ازدواج موقت يك نوع جواز شرعى آدم فروشى است و مقام زن را پايين مى‏آورد» صريحاً به ما بگويند در جواب اين جوانان چه بايد گفت: آيا هرگز در عمر خود براى حل مشكل جنسى جوانان فكر كرده‏اند؟

2)       راه حل منفی و حرام : ممکن نبودن پارسایی مطلق و خویشتن داری و تسلط بر نفس . و آيا فحشا و خودفروشى ننگين زن و آن وضع رسواى محله‏هاى بندنام شما (مى‏گوييم «شما» چون ساخته افكار غلط شماست) احترام به مقام و شخصيت زن مى‏باشد؟آيا ايجاد اين‏گونه محلات (به طور آشكار يا مخفيانه) در بسيارى از شهرهاى دنياى امروز موجب الغاى بردگى زنان و از بين بردن جواز آدم‏فروشى است؟

3)       آيا او هم مثل شما دست به منفى بافى مى‏زند؟

آيا بهتر نيست به جاى آزادى روابط نامشروع، افرادى كه مى‏خواهند با هم تماس داشته باشند پيمان ازدواج محدود و موقتى ببندندو تمام شرايط آن را در نظر بگيرند و رعايت كنند درست مانند زن و شوهرهاى دائمى در اين مدت متعلق به هم باشند و در يك محيط پاك زندگى زناشويى صحيحى كنند، و اگر فرزندى هم نصيب آنها شد متعلق به آنها باشد، كجاى اين قانون عادلانه و عاقلانه، بد است؟![1]

اسلام با طرد غريزه‏ جنسى‏، مخالف است. «إِلَّا عَلى‏ أَزْواجِهِمْ»معارج 30[2]

ارضاى غريزه‏ جنسى‏ از راههاى حرام،( مثل استمناء و خود ارضاعی )  نوعى تجاوزگرى است.( استمناء یک نوع تجاوز   و زنا کردن به خود میباشد امام صادق علیه السلام این آیه را فرمودند مربوط به خضخضه می باشد که همان استمناء است) «فَمَنِ ابْتَغى‏ وَراءَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ العادُونَ» معارج 31[3]

در بسيارى از شرائط و محيطها، افراد فراوانى در سنين خاصى قادر به ازدواج دائم نيستند، يا افراد متاهل در مسافرت‏هاى طولانى و يا ماموريت‏ها با مشكل عدم ارضاى غريزه‏ جنسى‏ روبرو مى‏شوند.

اين موضوع مخصوصا در عصر ما كه سن ازدواج بر اثر طولانى شدن دوره تحصيل و مسائل پيچيده اجتماعى بالا رفته، و كمتر جوانى مى‏تواند در سنين پائين يعنى در داغ‏ترين دوران غريزه جنسى اقدام به ازدواج كند، شكل حادترى به خود گرفته است.

با اين وضع چه بايد كرد؟

آيا بايد مردم را به سركوب كردن اين غريزه (همانند رهبان‏ها و راهبه‏ها) تشويق نمود؟

يا اينكه آنها را در برابر بى‏بندوبارى جنسى آزاد گذاشت، و همان صحنه‏هاى زننده و ننگين كنونى را مجاز دانست؟

و يا اينكه راه سومى را در پيش بگيريم كه نه مشكلات ازدواج دائم را به بار آورد و نه آن بى‏بندوبارى جنسى را؟

خلاصه اينكه" ازدواج دائم" نه در گذشته و نه در امروز به تنهايى جوابگوى نيازمندى‏هاى جنسى همه طبقات مردم نبوده و نيست، و ما بر سر دو راهى قرار داريم يا بايد" فحشاء" را مجاز بدانيم (همانطور كه دنياى مادى امروز عملا بر آن صحه گذارده و آن را به رسميت شناخته) و يا طرح ازدواج موقت را بپذيريم، معلوم نيست آنها كه با ازدواج موقت و فحشاء مخالفند چه جوابى براى اين سؤال فكر كرده‏اند؟! طرح ازدواج موقت، نه شرائط سنگين ازدواج دائم را دارد كه با عدم تمكن مالى يا اشتغالات تحصيلى و مانند آن نسازد و نه زيانهاى فجايع جنسى و فحشاء را در بر دارد.[4]

 

 

 

 

 

 



[1] - آيين ما (اصل الشيعة) ؛ ص236 آیه الله مکارم شیرازی با تلخیص

[2] - تفسير نور    ج‏10    219   

[3] - همان – با اضافات     

[4] - تفسير نمونه    ج‏3    342    


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :

حديث

    قال علی علیه السلام : وَ الشُّبْهَةُ عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: إِعْجَابٍ بِالزِّينَةِ وَ تَسْوِيلِ النَّفْسِ وَ تَأْوِيلِ الْعِوَج‏ وَ لَبْسِ الْحَقِّ بِالْبَاطِلِ.

    شبهه(که از ارکان کفر است ) بر چهار شعبه است: اعجاب و خوش آمدن از زينت، و فريب دادن نفس، و توجيه كجروى‏ها، و پوشاندن حق به باطل

    كتاب سليم بن قيس الهلالي ؛ ج‏2 ؛ ص951

لينک هاي مفيد